Η Ναταλία Δραγούμη μιλά στην Karfitsa για την τηλεοπτική και θεατρική της παρουσία φέτος, ενώ απαντά για το βίντεο που σχολιάστηκε τις προηγούμενες εβδομάδες.
Την απολαμβάνουμε καθημερινά στις 21:00, στη νέα σειρά της ΕΡΤ1, «Αρχελάου 5». Ετοιμάζεται για θεατρική πρεμιέρα, στο Θέατρο Αλάμπρα (Αθήνα). Σχεδιάζει να «ανέβει» στη Θεσσαλονίκη με το νέο έτος. «Βλέπει» το όνομα της να σχολιάζετε έντονα το τελευταίο διάστημα, μετά τις δηλώσεις της, σε βίντεο που αναρτήθηκε στα social media.
Επιστρέφεις στη μυθοπλασία, στη μικρή οθόνη, με τη νέα σειρά της ΕΡΤ «Αρχελάου5». Τι ήταν αυτό που σε έκανε να πεις το ναι σε αυτό το πρότζεκτ;
Ότι είναι ένα διαφορετικό είδος κωμωδίας που πιστεύω ότι μπορώ να το υπηρετήσω.
Η αλήθεια είναι ότι δεν σε βλέπουμε συχνά σε κωμικούς ρόλους.
Όχι. Τελευταίος «κωμικός» ρόλος ήταν στο «Έλα στη θέση μου» (Alpha 2017/18). Μετά έπαιξα σε δραματικές σειρές… Έχω κάνει πολύ κωμωδία στο θέατρο, αλλά έχει διαφορετικούς κώδικες η κωμωδία του θεάτρου.
Είχες μία μικρή αποχή από την τηλεόραση με την ιδιότητα της ηθοποιού.
Ήμουν 4 σεζόν στον ρόλο της παρουσιάστριας, ενώ ταυτόχρονα ήμουν και στο «Έλα στη θέση μου». Μετά είχα τις δραματικές σειρές, οπότε δεν μπορώ να πω ότι είχα αποχή. Πέρυσι δεν ήμουν. Κάποιες φορές κάνεις μόνο θέατρο, κάποιες μόνο τηλεόραση, κάποιες και τα δύο.
Να σε πάω στην «Αρχελάου 5», όπου είσαι η Νάντια, μία έμπειρη παρουσιάστρια, που μπαίνει ανάμεσα σε ένα ζευγάρι. Πως σου φαίνεται ο χαρακτήρας που υποδύεσαι;
Θα έλεγα καλύτερα «μία παρουσιάστρια στην Δύση της». Τον αγαπώ τον χαρακτήρα, όπως αγαπώ και όλους τους χαρακτήρες που παίζω. Ο στόχος μου είναι να μην γίνει αντιπαθής η Νάντια στο κοινό, επειδή θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάπως κακιά και πιστεύω ότι το έχω πετύχει. Η Νάντια έχει και στιγμές αδυναμίας και μου αρέσει όπως μου γράφουν τον ρόλο. Θεωρώ ότι δεν είναι «κακιά». Είναι μία θεατρίνα, μία σταρ που δεν έχει ανταπόκριση αυτή τη στιγμή. Θέλει να ασχολούνται όλοι μαζί της, αλλά δεν γίνεται αυτό. Γι’ αυτό κάνει όσα κάνει. Δεν είναι μαφιόζα, δεν είναι απατεώνας.
Στον ρόλο της θίγεται και το θέμα της ηλικίας. Πως μία γυναίκα που έχει ζήσει κάποιες δόξες στην τηλεόραση, διαχειρίζεται το θέμα της ηλικίας και το ότι έρχονται νέοι στη θέση της… Στο κανάλι όπου βρίσκεται, γίνονται συνέχεια αλλαγές και ο ένας παίρνει τη θέση του άλλου. Αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο να το διαχειριστεί κάποιος στην ηλικία της Νάντιας και πολύ πιο εύκολο να το διαχειριστεί ένας νέος που λέει «θα δοκιμάσω και αυτό και αν δεν μπορώ, θα κάνω κάτι άλλο». Υπάρχουν κρυμμένα μηνύματα και νοήματα στο σενάριο, που απλώς τα θίγει γι’ αυτό και μου αρέσει.
Διακρίνεις κάποια κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ Νάντιας και Ναταλίας;
Έχω πολλά κοινά σημεία με τη Νάντια, αλλά και να μην έχω θα τα βρω. Πάντα στους ρόλους μου βρίσκω κοινά και τους χτίζω έτσι ώστε να έχουν κοινά χαρακτηριστικά με εμένα και να μπορώ να τους παίξω. Ακόμη και αν είναι ένας πολύ διαφορετικός και ακραία μακρινός ρόλος από εμένα, πάντα βρίσκω κάτι… μέσα στον ψυχισμό τους, την ομιλία τους, τις κινήσεις. Δεν φέρνω τον ρόλο στα μέτρα μου. Στόχος μου είναι να είμαι όσο διαφορετική γίνεται κάθε φορά. Θέλω να πηγαίνω εγώ στα μέτρα του ρόλου, αλλά για να παίξω κάθε ρόλο και να βρω τις ομοιότητες και τις διαφορές, καλούμαι να βρω δικά μου στοιχεία μέσα στον ρόλο. Δηλαδή, να τραβήξω από τον εαυτό μου τα στοιχεία που χρειάζονται για τον ρόλο. Τα οποία όμως μπορεί να είναι και πολύ εσωτερικά. Δεν σημαίνει ότι είναι πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μου. Γενικά μου αρέσει να ψάχνω το πως μπορώ να είμαι διαφορετική από τον προηγούμενο ρόλο, κυρίως στο θέατρο και το σινεμά. Στην τηλεόραση είναι πιο δύσκολο, γιατί δεν έχεις την δυνατότητα να πας εις βάθος λόγω χρόνου και ίσως η τηλεόραση δεν θέλει το τελείως διαφορετικό. Δύσκολα θα με φωνάξουν να παίξω κάτι τελείως κόντρα στην τηλεόραση, ενώ σε μια ταινία θα με φωνάξουν.
Πως είναι το κλίμα με το cast της σειράς;
Εξαιρετικό. Καταρχάς, έχει πάρα πολλά πρόσωπα. Είναι σαν μια ακαδημία. Έχουμε το φουαγιέ μας, τη τραπεζαρία μας, το μακιγιάζ… Είναι πολύ ευχάριστες οι συνθήκες εργασίας. Η αλήθεια είναι ότι έχω πάρα πολλά χρόνια να κάνω σειρά μόνο σε στούντιο, νομίζω από τα ξεκινήματα μου. Συνήθως ήμουν σε σειρές που χρησιμοποιούσαν φυσικούς χώρους. Μου αρέσει το στούντιο, γιατί είναι πιο μαζεμένο. Ξέρεις την απόσταση που κάνεις καθημερινά από το σπίτι σου. Είναι εξαιρετικό και εξυπηρετεί τις ανάγκες του καθημερινού. Το καθημερινό έχει πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς, άρα και εμάς που πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση. Μου αρέσει να είμαι σε μεγάλες παραγωγές, να βλέπω νέους ανθρώπους, τις νέες γενιές. Η ατμόσφαιρα είναι εξαιρετική. Δεν είναι ότι είμαστε ο ένας πάνω στον άλλον, γιατί ένας έρχεται άλλος φεύγει, υπάρχει μία φρεσκάδα. Είναι πολυπρόσωπη σειρά, όποτε δεν βαριέται να βλέπει ο ένας τον άλλον.
Να πάμε και στο κεφάλαιο «Hate Comments». Βλέπουμε στα social media να αναρτώνται βίντεο από την παραγωγή, όπου απαντάτε στα σχόλια μίσους. Μάλιστα, εσύ έδωσες μία απάντηση που σχολιάστηκε πολύ τις επόμενες ημέρες. Ήταν μία μορφή άμυνας η απάντηση σου;
Ήταν καθαρά χιούμορ αυτή η απάντηση, δεν ήταν άμυνα. Τα βίντεο αυτά τα οργάνωσαν οι συγγραφείς της σειράς, ο Παναγιώτης Μαρκεζίνης και η Μαργαρίτα Γερογιάννη. Με ρώτησαν, την ώρα του γυρίσματος, αν θέλω να απαντήσω σε κάποιο σχόλιο μίσους για το πρόσωπο μου και τους είπα ναι. Ο Παναγιώτης μου διάβασε αυτό και απάντησα… Δεν θέλω να δώσω συνέχεια σε αυτό το θέμα. Είναι κάτι που το συνηθίζουν στις παραγωγές του Hollywood. Έγινε και τελείωσε.
Εγώ θέλω να θίξω το κοινωνικό φαινόμενο με τους «Haters». Αυτό είναι το πρόβλημα. Εγώ προσωπικά μπορώ να το διαχειριστώ, όμως οι άνθρωποι που δεν μπορούν να διαχειριστούν ένα σχόλιο μίσους, όχι μόνο οι ηθοποιοί, οποιοσδήποτε… μπορεί να τους στοιχίσει αυτό στη καθημερινότητα και τη ζωή τους. Δεν ξέρεις πως θα επηρεάσει τον καθένα. Από την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω πως βρίσκει ο καθένας την ενέργεια να σχολιάζει τα πάντα και να έχει πάντα κάτι κακό να πει. Είναι μία μάστιγα αυτό, που μπορεί να κοστίσει ψυχολογικά σε ανθρώπους και σε παιδιά. Είναι bulling! Είναι ένα φαινόμενο που δεν είναι μόνο ελληνικό. Είναι παγκόσμιο φαινόμενο, να ασχολείται ο ένας με το τι κάνει ο άλλος.
Εσύ τα διαβάζεις αυτά τα σχόλια;
Όχι δεν τα διαβάζω. Δεν βρίσκω τον λόγο. Αυτή η ελευθερία του ενός, να γράφει ότι θέλει δεν… ούτε με ανεβάζουν από την άλλη, τα εκθειαστικά σχόλια. Είμαι προσγειωμένη σε αυτό που κάνω, σε αυτό που νομίζω ότι είμαι. Μαζί με τις σπουδές μου, είμαι πάνω από 35 χρόνια στη δουλειά αυτή. Δεν χρειάζεται να τα διαβάζω όλα αυτά.
Υπάρχει κάποιο πρότζεκτ πέραν της «Αρχελάου 5» για τη φετινή σεζόν;
Ξεκινάμε στο θέατρο Αλάμπρα (Αθήνα) στις 25 Οκτωβρίου, με την παράσταση «2:22. The God Story». Είμαστε με τον Φάνη Μουρατίδη που κάνει και τη σκηνοθεσία του έργου. Είναι ένα μεταφυσικό θρίλερ για φαντάσματα, αλλά έχει και στοιχεία κωμωδίας μέσα. Είναι ένα έργο που έχει κάνει μεγάλη επιτυχία στο Λονδίνο. Έχει γραφτεί από έναν δημοσιογράφο που έκανε μία σειρά ντοκιμαντέρ για τα φαντάσματα. Όλα όσα υπάρχουν στο έργο είναι από ιστορίες ανθρώπων που έχουν μιλήσει για αυτά. Έχει κάνει επιτυχία και σε άλλες χώρες και ελπίζουμε να έχει την ίδια τύχη και εδώ. Σε αυτή τη δουλειά ποτέ δεν ξέρεις (αν κάτι θα πετύχει), αλλά πάντα έχεις κάποιες προσδοκίες. Πιστεύουμε ότι θα ταράξει τα νερά, γιατί είναι κάτι διαφορετικό. Το κοινό θα έχει κάποιον ρόλο και στόχος μας είναι να αγγίξουμε όλες του τις αισθήσεις, όχι μόνο την όραση. Θέλω ο θεατής να βιώσει μία εμπειρία. Να μην του μείνει μόνο ο προβληματισμός, να νιώσει και λίγη αδρεναλίνη.
Υπάρχει τίποτα στο πρόγραμμα για τη Θεσσαλονίκη;
Μόνο που είπες τη λέξη Θεσσαλονίκη, ανατριχιάζω. Είναι η πόλη μου. Νιώθω μία τεράστια οικειότητα με τη Θεσσαλονίκη. Δεν ξέρω γιατί… Ίσως επειδή και ιστορικά συνδέεται η οικογένεια μου με αυτή. Ίσως και γιατί όταν την περπατάω, βλέπω δρόμους με το όνομα μου. Από τότε που ξεκίνησα να δουλεύω, κάθε χρόνο ανεβαίνω με κάποια παράσταση στη Θεσσαλονίκη. Τη λατρεύω, τη νιώθω σπίτι μου. Πέρυσι τον χειμώνα έκατσα δύο μήνες και ήταν από τους πιο ωραίους χειμώνες της ζωής μου. Είμαι σίγουρη ότι θα ανέβω κάποια στιγμή στη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν υπάρχει κάτι στο πρόγραμμα αυτή τη στιγμή. Υπάρχει κάτι στον ορίζοντα, αλλά είναι νωρίς. Ευελπιστώ να έρθω για το επόμενο πρότζεκτ.