Έντεκα γραμμές «αλλάζουν» και μια νέα δημιουργείται
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τις πρώτες 11 λεωφορειακές γραμμές που «αλλάζουν» και την νέα που δημιουργείται για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβάτη, που θα χρησιμοποιεί το Μετρό και θα μεταβαίνει προς και από περιοχές ανατολικά, δυτικά, βόρεια και νότια της βασικής γραμμής.
Η πρώτη φάση αφορά μόνο τις 11 γραμμές που διέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης και την δημιουργία μιας νέας που θα ξεκινά από το αεροδρόμιο και θα καταλήγει στον σταθμό μετεπιβίβασης της Νέας Ελβετίας.
«Οφείλουμε να σχεδιασμού έναν νέο και έξυπνο συγκοινωνιακό χάρτη για τη Θεσσαλονίκη»
Ο Υπουργός Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε από το βήμα τα εξής «Εκτός από τις τελευταίες δοκιμές στο μετρό , από τη διαρκεί ανανέωση του στόλου των λεωφορείων οφείλουμε να εργαστούμε μεθοδικά για να διαμορφώσουμε τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης μας . Η πόλη θα διαθέτει ένα σύγχρονο μέσο το μετρό και σε λιγότερο από τρία χρόνο την εσωτερική περιφερειακή το Flyover .Από τη στιγμή που αναλάβαμε είχαμε δεσμευτεί πως ο ΟΣΕΘ θα αναλάβει τον συγκοινωνιακό χάρτη την πόλης , να αναβαθμίσουμε τις συγκοινωνίες στην πόλη. Πετύχαμε την ανανέωση του στόλου κατά 1/3 προχωρούν οι διαδικασίες για τη συνολική ανανέωση με λίζινγκ. 190 νέοι οδηγοί , 60 νέοι ελεγκτές στους ήδη 70 που έχει ο οργανισμός και αντικαθιστούμε 8 μισθωμένα λεωφορεία του 9 . Εκτός του αναγκαίας ανανέωσης πρέπει να δούμε και τη συντήρηση του υφιστάμενα».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Βασίλης Οικονόμου σημείωσε ότι «Είναι ένα τεχνικό επιστημονικό έργο που αφορά την καθημερινότητα χιλιάδων ανθρώπων . Ήταν μονόδρομος να κάνουμε αυτή τη διαβούλευση . Ο χάρτη θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025 .Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι μπαίνουμε σε νέα φάση για τα συγκοινωνιακά δίκτυα . Μετά τα εγκαίνια του μετρό θα διαμορφωθεί μια καινούργια εικόνα που πρέπει να τη λάβουν υπόψιν αυτοί που κάνουν τους σχεδιασμούς .Πρέπει να προνοήσουμε και να σχεδιάσουμε για τα επόμενα τουλάχιστον 20 χρόνια την εξέλιξη την πόλης . Ο χάρτης δεν φτιάχνεται κατά τόπους είναι σύνθετη άσκηση , δύσκολη. Θα έχουμε υπό τον ΟΣΕΘ τον αναπτυξιακό ρόλο πως θα ολοκληρωθεί αλλά βραχίονας του θα είναι ο νέος ΟΑΣΘ. Πρέπει όμως να έχουμε συνέργεια όλων των παραγόντων με μια ολιστική προσέγγιση της κοινωνίας».
«Ανοίγουμε μια νέα εποχή σε ό,τι αφορά τις συγκοινωνίες»
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Στέλιος Αγγελούδης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι « Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί μια συζήτηση η οποία έπρεπε να αρχίσει πριν από πολλά χρόνια γίνεται πλέον με γρήγορους ρυθμούς . Πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία που ξεκινάει και έχει δρόμο μπροστά της και πρέπει να συνδεθεί με τις επόμενες επεκτάσεις. Ας επιταχύνουμε την καλή δουλειά που γίνεται . Αφού ολοκληρώσουμε τον σχεδιασμό της αναδιαρθρώσεις να συνδέσουμε και την Καλαμαριά». Αναφορικά με τους τερματικούς σταθμούς ο κ. Στέλιος Αγγελούδης επισήμανε ότι «Εμείς το οικόπεδο που υπάρχει ένα σχολείο μπορούμε να το αποδεσμεύσουμε υπάρχει χώρος για νέα σχολική στέγη Σαπφούς και Νοταρά . Άρα αυτό που μένει είναι να χρηματοδοτήσετε το σχολείο. Να μας βρείτε πόρους και εμείς θα τα έχουμε έτοιμα», ενώ για τα ηλεκτρικά πατίνια τόνισε πως «Θα κάνουμε ότι είναι εφικτό ιδιαίτερα για τα πατίνια , να μπούνε σε μια αυστηρή διαδικασία . Το. Άλλο μήνα θα ψηφίσουμε μια νέα κανονιστική , η κατάργηση δεν είναι η λύση αλλά θα είναι στην ατζέντα αν συνεχιστή αυτή η παραβατικότητα αν αφορά σε θέματα με εταιρίες που τα διαχειρίζονται.»
Ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων ΠΚΜ Παρίς Μπιίλλιας τόνισε:«Αυτή η πόλη βγαίνει από τον συγκοινωνιακό αναφαλβητισμό .Μόνο η βασική γραμμή του μετρό δεν μπορεί να μας λύσει τα προβλήματα ο ορθός τρόπος που πρέπει να λειτουργήσουν όλα τα μέτρα θα βελτιώσουν τις συνθήκες μεταφοράς των πολιτών στην πόλη».
Δήμος Θεσσαλονίκης: Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές
- Δημιουργείται μια νέα γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο- Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό Μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
- Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται.
- Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.»
- Απομακρύνονται αρχικά δύο Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)
- Απομακρύνονται επιπλέον δυο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)
- Θεσπίζεται ξεκάθαρη Τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ
Βασικές Τροποποιήσεις Διαδρομών 11 Λεωφορειακών Γραμμών:
- Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
- Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
- Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
- Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
- Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
- Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
- Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
- Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
- Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
- Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
- Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).
Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».
Στόχος του σχεδιασμού του ΟΣΕΘ είναι αυτό το πλήθος επιβατών να μπορέσει να μετακινείται από και προς τις στάσεις του Μετρό με την αστική συγκοινωνία, εφαρμόζοντας την πρακτική της Μετεπιβίβασης που επιδιώκουμε να καθιερώσουμε στη λογική του πολίτη κάθε ηλικίας στη Θεσσαλονίκη.