Οι χαμηλές πολιτικές πτήσεις εξαγριώνουν τους κατοίκους σε
Μαρκόπουλο και Αρτέμιδα, ενώ φοβούνται για την υγεία τους
Χιλιάδες πτήσεις διεξάγονται εδώ και δύο χρόνια από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» πάνω από κατοικημένες περιοχές του Μαρκόπουλου και της Αρτέμιδας, κάνοντας τη ζωή των κατοίκων ανυπόφορη και θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους.
Τα αεροπλάνα που απογειώνονται από το διεθνές αεροδρόμιο παραβαίνουν τους κανονισμούς της ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας), με τον οργανισμό να μένει σε πλήρη απραξία. «Μας έχουν δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα και με τη ρύπανση και με τη μόλυνση. Εν έτει 2024, δεχόμαστε στο κεφάλι μας χιλιάδες κάτοικοι του Μαρκόπουλου και της Αρτέμιδας τα απόβλητα των αεροσκαφών και βέβαια, ούτε να ησυχάσουμε μπορούμε, ειδικά από την άνοιξη, γιατί οι ήχοι είναι εξαιρετικά έντονοι και από την άλλη μεριά, αντί να απαντήσουν και αντί να πάρουν οποιαδήποτε μέτρα, μας απειλούν ότι θα στραφούν εναντίον μας, γιατί δήθεν λέμε ψέματα, λες και είχε κανένας τη διάθεση», αναφέρει ο δικηγόρος και τέως δήμαρχος Μαρκόπουλου Σωτήρης Μεθενίτης.
Αποκαλυπτική είναι η έρευνα της «P»
Γιατί παρεκκλίνουν από την πορεία τους τα αεροπλάνα και τι συμβαίνει με τις αεροπορικές εταιρείες; Οι κάτοικοι εδώ και αρκετούς μήνες παλεύουν να βρουν το δίκιο τους, κάνουν μετρήσεις και τα αποτελέσματα είναι επιβαρυντικά τόσο για την υγεία τους όσο και για το περιβάλλον. «Έχουμε μια σειρά από πτήσεις που έχουμε χάραξη των ιχνών μέσω του Flight Radar που φαίνονται ξεκάθαρα τα ίχνη, οι πτήσεις, και αυτό κανείς δεν μπορεί να το διαψεύσει. Για την ακρίβεια, η διαδικασία που πιστοποιείται και που φαίνονται ότι τα αεροπλάνα περνούν ακριβώς πάνω από την πόλη του Μαρκόπουλου για λόγους οικονομίας χρόνου και καυσίμων των εταιρειών. Εμείς θα πρέπει να υποφέρουμε και να αρρωστήσουμε για να εξυπηρετηθούν τα οικονομικά συμφέροντα των εταιρειών», λέει ο Σωτήρης Μεθενίτης.
Εδώ και ενάμιση χρόνο, ο τέως δήμαρχος Μαρκόπουλου έχει ανταλλάξει εξώδικα με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, με αντικείμενο εάν και κατά πόσο τα αεροπλάνα της Πολιτικής Αεροπορίας, απογειούμενα από το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», παρεκκλίνουν της πορείας τους για οικονομία χρόνου και καυσίμων και πετούν πάνω από κατοικημένες περιοχές στο Μαρκόπουλο, ακόμα και πάνω από την κεντρική πλατεία της περιοχής, αλλά και πάνω από την Αρτέμιδα, δημιουργώντας όχι μόνο θόρυβο αλλά και ενδεχομένως σοβαρά προβλήματα υγείας. «Καρκινογενέσεις μπορεί να υπάρξουν, διότι έχει διαπιστωθεί ότι όταν δεν φυσάει πάνω από 5 Μποφόρ άνεμος, τα αέρια που αφήνουν τα αεροπλάνα τα οποία περνούν σε ύψος κάτω από 400 μέτρα, όπως περνούν από τα πρώτα σπίτια και πολλές φορές πάνω από την πλατεία του Μαρκόπουλου, δεν προλαβαίνουν να διαλυθούν από τον άνεμο και αφήνοντας τα απόβλητα της καύσης τους πέφτουν πάνω στα κεφάλια των κατοίκων της πόλης», μας αναφέρει ο κ. Μεθενίτης.
Η απάντηση της ΑΠΑ
Η ΑΠΑ διαψεύδει στην απάντησή της στα εξώδικα ότι τα αεροπλάνα δημιουργούν ακουστική όχληση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για σύγχρονα αεροσκάφη, τα οποία δεν δημιουργούν προβλήματα, και όχι μόνο δεν έχει κάνει κάποια σύσταση στις αεροπορικές εταιρείες, αλλά δεν έχει επιβάλει ούτε ένα πρόστιμο για τη μη τήρηση των περιβαλλοντικών όρων στη λειτουργία πτήσεων των αεροπλάνων.
«Υπάρχει κύκλωμα»
Η «Ρ» ήρθε σε επαφή με ιπτάμενο, ο οποίος θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του και ανέφερε πως υπάρχει ένα ολόκληρο κύκλωμα μεταξύ του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και των αεροπορικών εταιρειών, καθώς δέχεται τις χορηγίες, για να εξοικονομούν χρόνο και καύσιμα κάνοντας τα αεροπλάνα το «παράνομο» δρομολόγιο. «Δεν υπάρχει καμία εμπιστοσύνη στον τρόπο λειτουργίας της ΑΠΑ, υπάρχει ένα κύκλωμα που λειτουργεί με πιλότους, με τον Πύργο Ελέγχου και με τις εταιρείες, οι οποίες δίνουν μπόνους σε εκείνους οι οποίοι φροντίζουν να κάνουν εξοικονόμηση χρόνου και καυσίμων. Δεν τους ελέγχει κανείς και έχουν κάνει συμφωνίες κάτω από το τραπέζι με τις αεροπορικές εταιρείες και προφανώς δεν τηρούν ούτε τα στοιχειώδη. Οι πιλότοι δε φέρνουν αντίρρηση και χαράσσουν το δρομολόγιο που τους έχουν επιβάλει, διότι και αυτοί κερδίζουν».
«Δεν υπάρχει μηχανισμός καταγραφής θορύβου»
Το ρεπορτάζ επιβεβαιώνει ακόμα ένας άνθρωπος από τον χώρο της αεροπορίας, ο οποίος αναφέρει ότι οι αρχές προσπάθησαν να βγάλουν άχρηστα τα συστήματα μετρήσεων των κατοίκων και προσθέτει: «Οι κάτοικοι προμηθεύτηκαν πιστοποιημένα μηχανήματα τα οποία κατέγραψαν σωρεία συστηματικών παραβιάσεων, επικοινώνησαν με τις ελληνικές εταιρείες, οι οποίες δέχτηκαν να στείλουν σύσταση στους πιλότους, ώστε να συμμορφωθούν, αλλά στις ξένες εταιρείες δε μίλησε κανείς και δεν τους ενόχλησε ποτέ κανείς για αυτές τις πρακτικές. Όταν παραβιάζαμε έναν κανονισμό θορύβου στη Φρανκφούρτη ή στο Λονδίνο, πριν φτάσουμε πίσω στην Ελλάδα είχαν έρθει η καταγραφή και το πρόστιμο στην εταιρεία. Εδώ δεν υπάρχει καν μηχανισμός καταγραφής. Η ΑΠΑ δεν έχει τον μηχανισμό να καταγράψει, αυτό το γνωρίζουν οι ξένες εταιρείες. Είναι πολλά τα οικονομικά συμφέροντα. Εδώ στη χώρα μας, που υπάρχει κατοικημένη περιοχή στο κατώφλι το αεροδρομίου, επιβάλλεται να εφαρμοστεί ο κανόνας. Η Πολιτική Αεροπορία δεν ήξερε καν τους κανονισμούς».
Μέσω της διαδικτυακής υπηρεσίας Flight Radar, που παρέχει πληροφορίες πτήσης εμπορικών αεροσκαφών σε real time, οι κάτοικοι των δυο περιοχών, Μαρκόπουλου και Αρτέμιδας, συλλέγουν αποδείξεις για όλη αυτή την παρανομία. «Θα έπρεπε να απαντήσει η ΑΠΑ, επειδή τους έχουμε κοινοποιήσει και τα σχετικά ίχνη πτήσεων όπως αποτυπώνονται από το Flight Radar και έχουν δει και ίδιοι ότι παρανομούν.
Δεν έχουν επιβάλει έστω ένα πρόστιμο μετά από τέσσερα χρόνια ύπαρξης και λειτουργίας», υπογραμμίζει ο κ. Μεθενίτης και τονίζει: «Η ΑΠΑ που είναι επιφορτισμένη με την τήρηση των περιβαλλοντικών νόμων και προδιαγραφών πρέπει να πάρει Νόμπελ απραξίας και ανικανότητας, διότι τέσσερα χρόνια που λειτουργεί δεν έχει κάνει το στοιχειώδες: να επιβάλει πρόστιμο σε αεροπορική εταιρεία της οποίας το αεροπλάνο πέρασε παράνομα πάνω από την πόλη του Μαρκόπουλου ή της Αρτέμιδας. Οι άνθρωποι απλώς κοιτούν να παίρνουν τους παχυλούς μισθούς και να μην κάνουν τίποτα. Το ερώτημα για τον διοικητή της ΑΠΑ κ. Τσίτουρα είναι πολύ απλό: είναι απλώς ανίκανοι ή και διεφθαρμένοι;», αναρωτιέται ο κ. Μεθενίτης.
Το νόμιμο δρομολόγιο
Κάτοικος της περιοχής, υπό τον όρο της ανωνυμίας, που έχει ήδη κινητοποιηθεί ενεργά ενάντια στους επικεφαλής του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», αναφέρει: «Απογειούμενα τα αεροπλάνα από την περιοχή του διεθνούς αεροδρομίου, όταν φυσάει νοτιάς προς το Μαρκόπουλο, η συγκεκριμένη διαδρομή και τα ίχνη πτήσης που θα έπρεπε να υπάρχουν είναι περίπου 300 μέτρα έξω από την είσοδο της πόλης, εκεί που βρίσκεται το κοιμητήριο 300 μέτρα προς τη μεριά του Κορωπίου. Αν ακολουθούσαν αυτή την πορεία, δε θα υπήρχε κανένα πρόβλημα και καμία όχληση, δυστυχώς όμως δεν ακολουθούν αυτή την πορεία, κάνουν στροφή για να συντομεύουν σε χρόνο και να εξοικονομούν καύσιμα και έρχονται και περνάνε από πάνω μας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».
«Πετούν πάνω από τα κεφάλια μας»
Τον εφιάλτη του αεροπορικού θορύβου, που βιώνουν εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα χιλιάδες κάτοικοι, μας περιγράφει με ανάγλυφο τρόπο η Ειρήνη Πιτσιγαυδάκη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Αρτέμιδας Σπάτων: «Δεν μπορούμε ούτε τηλεφωνικά να επικοινωνήσουμε, διότι όταν περνάει ένα αεροπλάνο κόβεται και η γραμμή που μιλάμε. Όταν πρόκειται, μάλιστα, για μεγάλα αεροσκάφη, αν κάθεσαι στην αυλή σου, σείεται κυριολεκτικά το πάτωμα. Σοβαρές ενοχλήσεις προκαλούνται και στους ασθενείς. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι άνθρωποι που υπόκεινται στον θόρυβο είναι οι μελλοντικοί εμφραγματίες, καρδιοπαθείς, υπερτασικοί. Σε συνέδριο που παρακολουθήσαμε, ειπώθηκε ότι μειώνεται το προσδόκιμο ζωής κατά δέκα χρόνια. Έχει επηρεαστεί το νευρικό σύστημα των ανθρώπων, η ψυχική τους διάθεση, η ποιότητα του ύπνου τους, δεν αποδίδουν στην εργασία τους. Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι, όπως δείχνουν τα ίχνη πτήσεων, τα αεροπλάνα περνούν συστηματικά, σαν να το κάνουν επίτηδες, πάνω από τα σχολεία της Αρτέμιδος. Τα παιδιά παρουσιάζουν σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, ενώ εμφανίζουν ακόμα και επιθετικότητα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί μέσα σε δύο μήνες, τα περιστατικά παραβιάσεων είναι περισσότερα από 1.000. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν, δεν μπορούν να κοιμηθούν, δεν μπορούν να ησυχάσουν, διαμαρτύρεται όλος ο κόσμος».
Αποκλειστικό της Political