Πότε ξεκινά η σύνδεση με Τούμπα, Χαριλάου, Τριανδρία
Ένα χρόνιο αίτημα των εμπόρων της Καλαμαριάς υλοποιείται, καθώς θα τροποποιηθεί η συγκοινωνιακή γραμμή 30, ούτως ώστε να συνδέει την Τριανδρία, την Τούμπα και τη Χαριλάου με το κέντρο της περιοχής στην ανατολική Θεσσαλονίκη.
Το 30 που εκτελεί το δρομολόγιο «Τριανδρία – Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο), επεκτείνει τη διαδρομή του μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω των οδών Τάκη Οικονομίδη – Πλούτωνος.
Πότε τροποποιείται η γραμμή
Η τροποποίηση του 30 θα γίνει μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου, όπως υπογραμμίζει στην Karfitsa ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας. Ο ίδιος τονίζει ότι στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μέσω της συγκοινωνιακής σύνδεσης. «Η γραμμή 30 είναι μια χρήσιμη γραμμή γιατί είναι εγκάρσια, δεν είναι διαμπερής. Γι’ αυτόν τον λόγο θεωρώ ότι το αίτημα που είχε υποβάλλει η προηγούμενη διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς ήταν δίκαιο. Το στηρίζει και η νέα διοίκηση του δήμου. Ήταν κάτι που έπρεπε να πραγματοποιηθεί. Βρήκαμε τον τρόπο με την αναδιάρθρωση να ικανοποιήσουμε το αίτημα και κεντρικές περιοχές με ανάπτυξη και εμπορική δυναμική να ενταχθούν στη γραμμή 30. Η παρέκκλιση που γίνεται με την τροποποίηση του δρομολογίου δεν είναι πάνω από 1,5 χλμ. Οπότε έτσι η Καλαμαριά θα συνδεθεί με την Τούμπα και την Τριανδρία. Είμαστε ικανοποιημένοι που μπορούμε να το πετύχουμε με τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη. Θα ακολουθήσουν κι άλλες τροποποιήσεις που πιθανόν να ενισχύσουν τις γραμμές της Καλαμαριάς και τις γραμμές του εμπορικού κόσμου ακόμη περισσότερο», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Το μετρό φέρνει περισσότερες «κάθετες» συγκοινωνιακές γραμμές
Το μετρό φέρνει αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, κάποιες εκ των οποίων αφορούν στα δρομολόγια των λεωφορείων. Ο κ. Τόσκας τονίζει ότι βρίσκονται στο «τραπέζι» σκέψεις συγκοινωνιακής σύνδεσης του μετρό με περισσότερες «κάθετες» γραμμές, εντός του επόμενου εξαμήνου.
Με αισιοδοξία βλέπουν την ικανοποίηση του αιτήματός τους από την πλευρά τους οι επαγγελματίες του εμπορικού κόσμου της Καλαμαριάς. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς, Σταύρος Κριτσιάνης, επισημαίνει στην Karfitsa ότι το αίτημά τους υλοποιείται ακέραιο. «Κάναμε μια διαβούλευση με μέλη του συλλόγου και ειπώθηκε η ιδέα. Το σκεφτήκαμε, το μελετήσαμε και συζητήσαμε με κάποιους συγκοινωνιολόγους για τα ζητήματα που αφορούν τις συνδέσεις των περιοχών. Έτσι, μετά από έρευνα, διαπιστώσαμε ότι η γραμμή 30 ήταν η ιδανική για τη δική μας περίπτωση. Ήταν εφαρμόσιμη λύση», όπως εξηγεί.
Και προσθέτει: «Η Καλαμαριά έχει το μεγάλο πλεονέκτημα της φυσικής ομορφιάς. Έχει το παραλιακό μέτωπο από τη Σοφούλη μέχρι τη Νέα Κρήνη. Συν το κέντρο μας. Είναι εύκολο και ελκυστικό ο κόσμος να έρθει προς την παραλία. Η Καλαμαριά είναι από τις λίγες περιφερειακές περιοχές που μπορεί να ωφεληθούν από το μετρό. Πολίτες των δυτικών περιοχών θα μπορούν να έρθουν με το μετρό στην Καλαμαριά. Σήμερα χρειάζεται να κάνουν ολόκληρο ταξίδι με το αυτοκίνητο». Οι έμποροι της περιοχής ζητούν παράλληλα λύσεις όσον αφορά το κυκλοφοριακό, έτσι ώστε να δοθούν περαιτέρω κίνητρα στο καταναλωτικό κοινό.