«Ανάμεσα σε όλους τους Αγίους, ο Αϊ-Βασίλης είναι ο πλέον δημοφιλής Άγιος, γιατί είχε τον καλύτερο επικοινωνιολόγο που επιμελήθηκε την εικόνα του». Ήταν μια χριστουγεννιάτικη κάρτα εταιρείας πολιτικής επικοινωνίας, που άρεσε για το πρωτότυπο μήνυμά της και κέρδισε τις εντυπώσεις.
Η χριστουγεννιάτικη κάρτα έχε επανειλημμένα αποδειχτεί ένα ισχυρό εργαλείο προβολής των πολιτικών, και όχι μόνο, στην εορταστική περίοδο. Ο σύγχρονος πολιτικός «εκμεταλλεύεται» τα ΜΜΕ αλλά και κάθε γεγονός που μπορεί να κεφαλαιοποιήσει επικοινωνιακά.
Πολλοί πολιτικοί επιλέγουν να προβάλλουν την προσωπική τους ζωή αποστέλλοντας κάρτες μαζί με την οικογένειά τους, σε ευτυχισμένα ενσταντανέ. Για την ιστορία, η πρώτη χριστουγεννιάτικη κάρτα μοιράστηκε στο Λονδίνο το 1843 και έκτοτε βρίσκεται ψηλά στην επικοινωνιακή λίστα κάθε πολιτικού.
Στις ημέρες μας χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην αποστολή των καρτών, φροντίζοντας να μην προσβάλλουν πολίτες άλλων θρησκειών με τη ευχή «Καλά Χριστούγεννα!». Ευτυχώς έχουμε τη δυνατότητα αποστολής ευχετήριων καρτών με ποικίλα μηνύματα. Από «Καλές Γιορτές» και «Καλή Χρονιά» μέχρι και tips από τον έξυπνο οδηγό πολιτικής επικοινωνίας «Ευ-Πολιτεύεσθαι» ή ακόμη και από λογοτεχνικές φράσεις.
Η αποστολή της χριστουγεννιάτικης κάρτας είναι μια πολύ καλή ιδέα για τον πολιτικό που θέλει να διαφέρει και να προσωποποιήσει περισσότερο την επικοινωνία του με τους πολίτες.
Μόνο προσοχή, να μη δημοσιεύσετε ή στείλετε τη χριστουγεννιάτικη κάρτα μέσα από τα social media και στερήσετε την ευκαιρία στους πολίτες να νιώσουν την τιμή που πήραν μια κάρτα από εσάς και να μη νιώσουν ότι τους «ξεπετάξατε» μέσω ενός email και μάλιστα ομαδικού!
Οι χριστουγεννιάτικες κάρτες είναι πλέον παράδοση. Είναι μια ακόμη ευκαιρία να επικοινωνήσετε με τους πολίτες. Μην αγνοήσετε τις ιδιαιτερότητες των πολιτών στους οποίους θα τις στείλετε και της περιοχής. Δημιουργήστε ένα πρωτότυπο μήνυμα, επιμεληθείτε προσωπικά την εικόνα και στείλτε τη χριστουγεννιάτικη κάρτα πιο νωρίς από τους ανταγωνιστές σας. Διαφορετικά θα χαθεί στο πλήθος των καρτών
Φροντίστε η χριστουγεννιάτικη κάρτα σας να είναι τόσο όμορφη και έξυπνη, ώστε να κερδίσετε τις εντυπώσεις.
Η αποστολή της χριστουγεννιάτικης κάρτας μέσω των social media χαίρει μηδενικής σχεδόν απήχησης. Περνάει απαρατήρητη!
Ο «επικοινωνιακός χρυσός» που κρύβεται σε μια χριστουγεννιάτικη κάρτα απαιτεί χαρτί, εκτύπωση και αποστολή. Το κόστος μετρήστε το μέσα στα προεκλογικά σας έξοδα.
του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγος, συγγραφέας Οδηγών Πολιτικής Αυτοβελτίωσης (Σ.Ο.Π.Α.)