Έχουμε μια σταθερή κυβέρνηση με ορίζοντα τετραετίας και ισχυρή λαϊκή εντολή
«Οι δεξιοί ψηφοφόροι δεν χρειάζονται κανένα καταφύγιο πέρα από τη Νέα Δημοκρατία», τονίζει ο Βασίλης Οικονόμου σχετικά με τηδημοσκοπική δυναμική που καταγράφουν τα κόμματα δεξιότερα της ΝΔ και προσθέτει ότι « ο πολιτικός ορίζοντας για τον Κυρ. Μητσοτάκη είναι πάντα ξάστερος και με σταθερούς κανόνες». Παράλληλα, ο υφυπουργός Μεταφορών μάς μιλάει για το «πιο όμορφο και πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης», το Μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τις αλλαγές που έρχονται στον συγκοινωνιακό χάρτη της Ελλάδας.
Υπό το δεδομένο πως η ΝΔ δεν καταφέρνει να έχει αυτοδύναμη κυβέρνηση στις επόμενες εθνικές εκλογές, θα πρέπει να αναζητήσει κυβερνητικό εταίρο από τα αριστερά της ή από τα δεξιά της; Υπάρχει ζήτημα πρόωρων εκλογών ή αλλαγής του εκλογικού νόμου;
Καταρχάς, δεν προκύπτει από πουθενά, δύο χρόνια τουλάχιστον πριν τη διενέργεια εκλογών, ότι η Νέα Δημοκρατία δεν θα εξασφαλίσει αυτοδυναμία και αυτή είναι μια συζήτηση που δεν είναι της παρούσης. Ταυτόχρονα, δεν τίθεται κανένα ζήτημα πρόωρων εκλογών. Έχουμε μια σταθερή κυβέρνηση με ορίζοντα τετραετίας και με ισχυρή λαϊκή εντολή. Στην Ελλάδα, έχουμε κάτι το οποίο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι αρκετά συνηθισμένο: σταθερή κυβέρνηση με ορίζοντα τετραετίας και ισχυρή λαϊκή εντολή, η οποία κρατάει σταθερά το τιμόνι της χώρας. Αυτή τη στιγμή, οποιαδήποτε συζήτηση που μπορεί να παραπέμπει σε μία ενδεχόμενη αποσταθεροποίηση της χώρας με σκέψεις για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, απορρίπτεται κάθετα, οριζόντια και διαγώνια από όλους μας, καθώς θέτει σε κίνδυνο τη σταθερότητα της χώρας. Τέλος, όπως έχει ήδη αναφέρει ο πρωθυπουργός, πρωτοβουλία της κυβέρνησης για αλλαγή του εκλογικού νόμου δεν θα υπάρξει. Μπορεί πράγματι η εικόνα μιας κατακερματισμένης Βουλής και με πολλούς ανεξάρτητους να δίνει μια θολή εικόνα της πολιτικής σκηνής, αλλά ο πολιτικός ορίζοντας για τον Μητσοτάκη είναι πάντα ξάστερος και με σταθερούς κανόνες.
Θεωρείτε πως η «Φωνή Λογικής» μπορεί να αποτελέσει «καταφύγιο» των όποιων δυσαρεστημένων ψηφοφόρων της ΝΔ;
Οι δεξιοί ψηφοφόροι δεν χρειάζονται κανένα καταφύγιο πέρα από τη Νέα Δημοκρατία, πόσω δε υπό την κυρία Λατινοπούλου, η οποία συχνά πυκνά προβαίνει σε ακραίες δηλώσεις. Τέτοιες συμπεριφορές, όπως για παράδειγμα πρόσφατα τα όσα ανέφερε για το Πολυτεχνείο, είναι που έχουν χαρίσει αγώνες που ανήκουν σε όλους τους Έλληνες σε έναν συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Τιμούμε αυτούς, οι οποίοι αγωνίστηκαν στο Πολυτεχνείο για τη Δημοκρατία. Και αυτός ο αγώνας δεν έχει πολιτικό πρόσημο. Δεν ανήκει σε κανέναν πολιτικό χώρο. Ανήκει σε κάθε Ελληνίδα και σε κάθε Έλληνα, δημοκράτισσα και δημοκράτη. Η Νέα Δημοκρατία έχει καταφέρει η Ελλάδα να ψηλώσει και όχι με κορώνες ψευτοπατριωτισμού, αλλά με πολιτικές πραγματικά πατριωτικές, οι οποίες εφαρμόστηκαν στο πεδίο από την κυβέρνηση και προσωπικά από τον πρωθυπουργό, τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Πολιτικές που απευθύνονται σε όλους τους πολίτες και αντιμετώπισαν φοβίες δεκαετιών. Όμως, στο διά ταύτα, η κυβέρνηση θα κριθεί και προφανώς θα κριθεί αυστηρά το 2027, όπως έγινε και το 2023.
Εμείς απευθυνόμαστε στο σύνολο των πολιτών και τους ρωτάμε:
Είναι δεξιά πολιτική η επιτυχημένη αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού και το ότι σε μια περίοδο πιέσεων και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουμε περιορίσει κατά 80% τους διαμένοντες στη χώρα, δίνοντας ή μη ή απορρίπτοντας αιτήσεις ασύλου μέσα σε λίγους μήνες και όχι σε κάποια χρόνια;
• Είναι δεξιά πολιτική το να γίνονται επιτέλους επεμβάσεις της Αστυνομίας στα Πανεπιστήμια και να έχουμε εκκενώσεις καταλήψεων; Το να αντιμετωπίζουμε την εγκληματικότητα κατά των γυναικών και κατά των ανηλίκων και να συλλαμβάνονται δεκάδες που εγκληματούν πώς θα το χαρακτηρίζατε;
• Είναι δεξιά πολιτική η αμυντική θωράκιση της χώρας; Τα Rafale, οι Belharra, τα F-35;
Εγώ αυτά θα τα ονόμαζα πολιτική της κοινής λογικής και του αληθινού πατριωτισμού!
Έχετε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς πως θα έχουν ένα από τα καλύτερα Μετρό της Ευρώπης. Τι αλλάζει στη συμπρωτεύουσα με τη λειτουργία του Μετρό και ποιες είναι οι «ευρωπαϊκές» προδιαγραφές του;
Όχι μόνο ένα από τα καλύτερα Μετρό της Ευρώπης, αλλά και ένα από «τα ομορφότερα του κόσμου», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένα από τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Γερμανίας. Με τη λειτουργία του Μετρό, η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς, σύγχρονο, γρήγορο, φθηνό και φιλικό προς το περιβάλλον. Η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες, πράγμα που σημαίνει ότι η ζωή στη συμπρωτεύουσα θα γίνει αισθητά καλύτερη με 60.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα και με έναν Νέο Συγκοινωνιακό Χάρτη για όλη τη Θεσσαλονίκη. Όμως, το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι πραγματικά ένα μοναδικό έργο, με τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα να παρουσιάζονται στους σταθμούς, με τον Σταθμό «Βενιζέλου» να αποτελεί διεθνώς τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μεγάλο τεχνικό έργο. Η Θεσσαλονίκη μέσα από το έργο του Μετρό αναδεικνύει την πλούσια ιστορία της και ταυτόχρονα ενισχύεται με μια σύγχρονη υποδομή, που προάγει τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μετατρέπει την πόλη σε ένα πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα.
Ένα από τα στοιχήματα της δεύτερης τετραετίας της κυβέρνησης είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Οι συγκοινωνίες αποτελούν μέρος της καθημερινότητας. Πότε θα γίνει η πλήρης ανανέωση του στόλου των λεωφορείων;
Μέχρι σήμερα 270 νέα λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί μόνο στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. 130 νέα, σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI, που εξυπηρετούν συνολικά 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής Αττικής, και 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία δρομολογούνται σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά, καθώς επίσης και σε όμορους δήμους τους. Μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουμε άλλα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία και 30 φυσικού αερίου, πιάνοντας τα 400 νέα λεωφορεία. Παράλληλα, ως τον Ιούνιο του 2025, θα έχει ολοκληρωθεί η δρομολόγηση 951 νέων σύγχρονων λεωφορείων στην Αττική, που θα ανέρχεται στο 75% του στόλου, ενώ μέχρι το 2027 θα έχει επιτευχθεί η πλήρης ανανέωση του στόλου οχημάτων. Ταυτόχρονα, στη Θεσσαλονίκη ο ΟΑΣΘ έχει βγάλει στην κυκλοφορία 110 ηλεκτρικά νέα λεωφορεία, ενώ υπάρχει η πρόβλεψη για 220 λεωφορεία leasing και 225 ηλεκτρικά μέχρι το 2027. Ο στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στην πλήρη αντικατάσταση του στόλου των παλιών λεωφορείων με σύγχρονα λεωφορεία, τα οποία είναι όλα φιλικά προς το περιβάλλον, έχουν επαρκή κλιματισμό και διαθέτουν πλήρη προσβασιμότητα στους συμπολίτες μας με αναπηρία. Νομίζω ότι οι πολίτες οι οποίοι ήδη έχουν μπει σε αυτά τα λεωφορεία διαπιστώνουν την πολύ μεγάλη αλλαγή στην ποιότητα της μετακίνησής τους. Θα συνεχίσουμε τις επενδύσεις στη δημόσια συγκοινωνία, η οποία πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, της τάξης των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, η οποία γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά, καθώς ποτέ άλλοτε δεν έχει επενδύσει το κράτος τόσα χρήματα για τη δημόσια συγκοινωνία και τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη στις μετακινήσεις.
Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση πως μετά την τραγωδία στα Τέμπη δεν έχει κάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο. Συχνά ακούμε για παρ’ ολίγον «νέα σύγκρουση τρένων». Τι απαντάτε;
Αναφέρεστε προφανώς στο πρόσφατο δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία. Τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού. Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από τη σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ. Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό. Να συμπληρώσω εδώ ότι το νομοσχέδιο για την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα παρουσιάστηκε πρόσφατα στο υπουργικό συμβούλιο και ο στόχος του είναι η βελτίωση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού τομέα, η αναβάθμιση της ασφάλειας, η ενίσχυση της εποπτείας του και η παροχή οικονομικότερων και ποιοτικότερων υπηρεσιών στο κοινό, με πολλές καινοτόμες μεταρρυθμίσεις. Τέλος θα ήθελα να πω ότι η αναφορά κάθε τρεις και λίγο σε «παραλίγο σύγκρουση», εκτός της αναξιοπιστίας των καταγγελλόντων δημιουργεί και απορίες για τα κίνητρα της αυτοαναφορικής προφητείας που κάποιοι εκλιπαρούν να γίνει επιτέλους. Συνιστώ αυτοσυγκράτηση σε όλους. Σκοπός μας και υποχρέωσή μας είναι να μην υπάρξει τραγωδία όπως στα Τέμπη ξανά στον σιδηρόδρομο αλλά και σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
Μπορεί να υπάρξει λύση στο κυκλοφοριακό ζήτημα της πρωτεύουσας; Σχεδιάζετε κάποιες δράσεις για να αποσυμφορηθεί το κέντρο της Αθήνας ή οι μεγάλοι οδικοί άξονες;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κυκλοφοριακό είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αστικές περιοχές της χώρας μας. Ειδικότερα στην Αττική αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα για την καθημερινότητα των πολιτών, με υπέρογκο παραγωγικό, οικονομικό και ψυχοκοινωνικό κόστος. Είναι ζήτημα ευθύνης και απαιτεί σοβαρά μελετημένες και καλά τεκμηριωμένες παρεμβάσεις. Με τη δημιουργία του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη στοχεύουμε στη δημιουργία ενός νέου συστήματος μεταφορών στην Αττική, επικεντρωμένο στις Δημόσιες Συγκοινωνίες, με ορίζοντα και λύσεις για την επόμενη εικοσαετία. Ο χάρτης αυτός δεν αποτελεί ένα νέο σύστημα διαχείρισης των μετακινήσεων, μια απλή διαδικασία ανανέωσης, αλλά ένα ολιστικό σχέδιο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών. Ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης οδηγεί στην αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της Αττικής και στηρίζεται σε πέντε κεντρικούς άξονες: 1. τη βιώσιμη κινητικότητα, 2. την προσβασιμότητα, 3. τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, 4. την προστασία του περιβάλλοντος, 5. την αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική, δημιουργώντας τη νέα, σύγχρονη πραγματικότητα που αξίζουν και δικαιούνται οι πολίτες.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον Κηφισό βιώνουν καθημερινά μεγάλη ταλαιπωρία.
Τι θα κάνετε για αυτό;
Στον άμεσο σχεδιασμό μας είναι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στον Κηφισό, ο οποίος αποτελεί έναν κομβικό δρόμο για την πρωτεύουσα. Υπάρχει ένα πλάνο μεταφοράς των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Βοτανικό και εγγύτερα στην περιοχή στο πάρκο logistics στη Φυλή. Αυτή η μεταφορά θα γίνει τα επόμενα δύο χρόνια, ήτοι το 2026, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα βοηθήσει άμεσα στο ζήτημα του κυκλοφοριακού. Από το έργο αυτό θα μειωθεί σημαντικά η κίνηση των φορτηγών, καθώς αυτά τα 4.000-5.000 φορτηγά που κάθε μέρα κινούνται στον Κηφισό και είναι υπεύθυνα για τον μεγαλύτερο όγκο της κίνησης που ζούμε όλοι οι υπόλοιποι, θα πηγαίνουν πλέον στο πάρκο logistics της Φυλής, χωρίς να διανύουν τον Κηφισό. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο αναπτυξιακό έργο, το οποίο με τον σύγχρονο τρόπο που θα διαμορφωθεί, θα δημιουργήσει πολύ καλύτερες συνθήκες και στην καθημερινότητά μας.