Ενισχυμένη διαφάνεια στη σχέση των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση
Από σήμερα, οι πολίτες μπορούν να βρουν τη «Θυρίδα Πολίτη» στο gov.gr Wallet, με νέα, αναβαθμισμένη μορφή που κάνει την πρόσβαση στα προσωπικά τους έγγραφα πιο εύκολη και γρήγορη μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Η εξέλιξη αυτή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχεδιασμού του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπό τον Δημήτρη Παπαστεργίου.
Η βελτιωμένη έκδοση της «Θυρίδας Πολίτη» εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη και μέσω του gov.gr, προσφέροντας πιο λειτουργικές δυνατότητες, βελτιωμένη εμπειρία χρήσης και ενισχυμένη διαφάνεια στη σχέση των πολιτών με τη Δημόσια Διοίκηση.
Ειδικότερα, οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά τους έγγραφα είτε μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet είτε μέσα από την ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» του gov.gr, επιλέγοντας την υποενότητα «Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα». Στην κατηγορία «Έγγραφα», έχουν συγκεντρωμένα όλα τα έγγραφα που έχουν εκδώσει, όπως υπεύθυνες δηλώσεις, εξουσιοδοτήσεις και αιτήσεις προς δημόσιες υπηρεσίες, μαζί με τις σχετικές απαντήσεις. Παράλληλα, μπορούν να δουν και να αποθηκεύσουν έγγραφα που τους αποστέλλονται από φορείς του Δημοσίου ή άλλους πολίτες.
Επιπλέον, το gov.gr Wallet δίνει τη δυνατότητα κοινοποίησης των εγγράφων με δύο τρόπους: είτε μέσω αποστολής συνδέσμου είτε με χρήση QR code για γρήγορη σάρωση από άλλη συσκευή.
Ταυτόχρονα, στη νέα «Θυρίδα» οι πολίτες βρίσκουν την ενότητα «Μηνύματα». Με τον τρόπο αυτό, έχουν πρόσβαση ανά πάσα στιγμή σε ειδοποιήσεις για σημαντικές ενέργειες, όπως η συγκατάθεση για έκδοση ενός εγγράφου, για επίδειξη ενός εγγράφου σε ελεγκτική αρχή, καθώς και η συγκατάθεση (Consent) για την άντληση και τη διάθεση δεδομένων σε ιδιωτικούς φορείς μέσω gov.gr wallet, για παράδειγμα για τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου οχήματος.
Οι πολίτες μπορούν να λάβουν ειδοποίηση (push notification), στη «Θυρίδα» τους σε πραγματικό χρόνο, ενώ για το χρονικό διάστημα που το σχετικό αίτημα εξακολουθεί να είναι ενεργό βρίσκουν τη σχετική ειδοποίηση στην ενότητα «Μηνύματα», ώστε να ολοκληρώσουν τη διαδικασία που απαιτεί τη συγκατάθεσή τους. Επιπλέον, λαμβάνουν ειδοποιήσεις για νέα έγγραφα που αναρτώνται από φορείς ή κοινοποιούνται στη «Θυρίδα» τους από άλλους πολίτες.
Σύντομα θα υπάρχει δυνατότητα αρχειοθέτησης τόσο για «Έγγραφα» όσο και για «Μηνύματα», η οποία παρέχει στους πολίτες μεγαλύτερη ευελιξία στην οργάνωση και αναζήτηση του περιεχομένου τους. Μπορούν να διαχειρίζονται τα αρχειοθετημένα τους έγγραφα και μηνύματα εύκολα, ενεργοποιώντας τα αντίστοιχα φίλτρα αναζήτησης. Μέσω των νέων λειτουργιών, αποκτούν πλήρη εικόνα της διαχείρισης των εγγράφων τους. Πλέον, γνωρίζουν όχι μόνο πότε ένα έγγραφο ή ένα μήνυμα αναρτήθηκε στη «Θυρίδα» τους αλλά και πότε το ανάγνωσαν, ενώ μπορούν να παρακολουθούν την κατάσταση των αιτημάτων συγκατάθεσης, βλέποντας αν και πότε τα αποδέχτηκαν ή τα απέρριψαν.
H υλοποίηση της νέας «Θυρίδας Πολίτη» έγινε στο πλαίσιο συνεργασίας της Υπηρεσίας Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπό την καθοδήγηση του γενικού γραμματέα, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, καθώς και του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.