Μετά τον ανασχηματισμό και κατά την παραλαβή και παράδοση των νέων υπουργών, στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και τελευταίως και Αθλητισμού, η νέα υπουργός δεσμεύτηκε για τη βελτίωση της καθημερινότητας κάθε εκπαιδευτικού, γιατί αυτό αντανακλάται, όπως είπε, στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Θα ήταν πιο σωστό αν η υπουργός δεσμευόταν ότι θα προσπαθούσε να βελτιώσει, στο μέτρο των αρμοδιοτήτων της, και τις άλλες πηγές «παρα-μόρφωσης» των παιδιών μας, όπως την τηλεόραση και τα social media. Είναι τα σύγχρονα νέα σχολεία της διάπλασης του χαρακτήρα των «παίδων». Και ξεκινάμε από την εκπαιδευτική τηλεόραση, όπουκατ’ ευφημισμόν θα πρέπει να χρησιμοποιείται ο χαρακτηρισμός «εκπαιδευτική». Αποβλάκωση θα πρέπει να λέγεται η παροχή γνώσης μέσα από τα τηλεοπτικά υπερθεάματα, ελληνικά και ξένα. Η τηλεοπτική εκπαίδευση ξεκινάει με τις πρωινές εκπομπές λόγου, όπου η παιδεία των προσκεκλημένων τηλεμαϊντανών, κοκορομάχων, είναι αντιστρόφως ανάλογη με την τηλεθέαση που προσφέρουν. Όσο πιο χαμηλό επίπεδο συζήτησης προσφέρεται, τόσο πιο υψηλό το ποσοστό της τηλεθέασης. Κάποτε-κάποτε ακούγονται και πλήθος από λεκτικές κοτσάνες και εκσφενδονίζονται και νερά! Συνεχίζεται η τηλεοπτική «εκπαίδευση» με τις μεσημεριανές εκπομπές αγλαΐσματα ναρκισσισμού, εγωπάθειας, κυνισμού, ξεκατινιάσματος και θεοποίησης του lifestyle. Ακόμη, «λεξοπλάστες» φροντίζουν για την ολοκλήρωση της πνευματικής αναπηρίας των τηλεθεατών τους. Και έρχεται το απόλυτο σκοτάδι, όπου οι εθνικοί τηλεοπτικοί σταρ αναλαμβάνουν να τα δώσουν όλα, για την πρώτη θέση της τηλεθέασης στη λεγόμενη prime time ζώνη. Ο λόγος, τα χρήματα του κεφαλαίου και των «διεφθαρμένων» διαφημιστικών εταιρειών. Και ακολουθούν μαθήματα ξένων γλωσσών, με τις μέχρι χθες τούρκικες, σήμερα ισπανικές και τις πολλές ακόμη ξένες σειρές. Και μετά έκπληκτοι, ακούμε από τους νέους να λένε ότι ο Καραϊσκάκης ήταν γήπεδο του ’21 και ο Σολωμός ψάρι κατεψυγμένο! Αρκούμαστε στο να κόψουμε μια σκληρή ερωτική σκηνή πιστεύοντας ότι φροντίζουμε τη σωστή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων μας. Ότι σπέρνουμε, θερίζουμε.
Όσο για την «εκπαίδευση» μέσω των social media, εκεί η επιστήμη σηκώνει τα χέρια. Οι νέοι μας εκπαιδεύονται σε κάθε μορφή νεανικής παραβατικότητας και bullying πάρα πολύ εύκολα, παίζοντας παιχνίδια. Σημαντική είναι η προσπάθεια για μείωση της γραφειοκρατίας, καλό είναι να επανεξεταστούν το πρόγραμμα σπουδών και η διδακτέα ύλη, καλή η απαγόρευση των κινητών, οι νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών, το ψηφιακό φροντιστήριο και τα 22 Ωνάσεια Σχολεία, αλλά να μη «γκρεμίζεται» η παρεχόμενη δημόσια Παιδεία από τις παρενέργειες της σύγχρονης τεχνολογίας. Εκτός κι αν χρειάζεται κι άλλο υπουργείο να επιτηρεί το υπάρχον!
του Θανάση Παπαμιχαήλ
Επικοινωνιολόγος-Συγγραφέας Οδηγών Πολιτικής Αυτοβελτίωσης (Σ.Ο.Π.Α.)