Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας, να προβάλλουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις ή περιεχόμενο και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας. Κάνοντας κλικ στην επιλογή «Αποδοχή Όλων», συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.
Προσαρμογή Προτιμήσεων Συναίνεσης
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας βοηθήσουμε να πλοηγηθείτε αποτελεσματικά και να εκτελέσετε ορισμένες ενέργειες. Θα βρείτε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με όλα τα cookies κάτω από κάθε κατηγορία συναίνεσης παρακάτω.
Τα cookies που κατηγοριοποιούνται ως «Απαραίτητα» αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας, καθώς είναι αναγκαία για την ενεργοποίηση των βασικών λειτουργιών του ιστότοπου....
Πάντα Ενεργά
Τα απαραίτητα cookies είναι ζωτικής σημασίας για τις βασικές λειτουργίες του ιστότοπου, ο οποίος δεν θα λειτουργεί με τον προβλεπόμενο τρόπο χωρίς αυτά.Τα cookies αυτά δεν αποθηκεύουν δεδομένα προσωπικής ταυτοποίησης.
Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.
Τα λειτουργικά cookies βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών, όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλες λειτουργίες τρίτων.
Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.
Τα αναλυτικά cookies χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουμε πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookies παρέχουν πληροφορίες σχετικά με μετρήσεις, όπως ο αριθμός των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, η πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.
Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.
Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου, οι οποίοι βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Δεν υπάρχουν cookies για εμφάνιση.
Τα cookies διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να δώσουν στους επισκέπτες προσαρμοσμένες διαφημίσεις βάσει των σελίδων που έχουν επισκεφτεί και να αναλύσουν την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής καμπάνιας.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας που διεξήχθη από τις 26 έως τις 31 Μαρτίου 2025
Συγκλονιστικά είναι τα ευρήματα της Palmos Analysis που δείχνει πως σχεδόν οι μισοί οδηγοί παραδέχτηκαν ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι. Μάλιστα το 1% είπε πάντα, το 4% συχνά, το 16$ μερικές φορές και με 26% βλέπουμε το σπάνια.
Παράλληλα, η συντριπτική πλειοψηφία τάσσεται υπέρ της μείωσης των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών, όπως και της τοποθέτησης καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή προστίμων.
Χρήση ζώνης
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 9 στους 10 οδηγούς δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πάντα ζώνη ασφαλείας ή κράνος (87%) και ένας στους 2 οδηγούς (48%) αναφέρουν ότι σταματούν πάντα σε διαβάσεις πεζών δίνοντας προτεραιότητα. Μόλις το 10% δηλώνουν ότι δεν το πράττουν ποτέ.
Παρανομίες εν ώρα οδήγησης
Περίπου οι μισοί (47%) παραδέχονται ότι οδηγούν με το κινητό στο χέρι, είτε πάντα (1%), είτε συχνά (4%), είτε μερικές φορές (16%), είτε σπάνια (26%). Περίπου 6 στους 10 (58%) αναφέρουν ότι οδηγούν κάνοντας χρήση κινητού μέσω Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).
Το 65% των οδηγών παραδέχονται ότι οδηγούν με ταχύτητα πάνω από το όριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%) και ένας στους πέντε (20%) παραδέχεται ότι οδηγάει μετά από κατανάλωση αλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).
Το 20% παραδέχεται ότι περνάει με κόκκινο φανάρι (πάντα 1%, συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 14%) και το ίδιο ποσοστό λέει ότι αφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα να οδηγεί (συχνά 2%, μερικές φορές 2%, σπάνια 1%). Το 7% των ερωτηθέντων οδηγών παραδέχονται ότι έχουν επιτρέψει σε ανήλικο κάτω των 16 ετών να οδηγήσει το αυτοκίνητο με (5%) ή χωρίς (2%) την επίβλεψή τους.
Οδηγοί κάτω των 16 ετών
Τα κύρια αίτια τροχαίων ατυχημάτων
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θεωρείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων, η κύρια αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας (64% μεταξύ όσων οδηγούν κάποιο όχημα και 73% μεταξύ όσων δεν οδηγούν). Ακολουθούν η υπερβολική ταχύτητα (49% και 55% αντίστοιχα), η χρήση κινητού κατά την οδήγηση (33% και 29% αντίστοιχα), ενώ αρκετά χαμηλότερα αναφέρονται η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου (17% και 18% αντίστοιχα), η ελλιπής/χαλαρή αστυνόμευση και η ατιμωρησία (16% και 9% αντίστοιχα), η κακή κατάσταση των οχημάτων (4% και 3% αντίστοιχα) και η ελλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% και 2% αντίστοιχα).
Μεταξύ όσων οδηγούν, η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών καταγράφεται ως ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος για να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας (46%), ενώ όσοι δεν οδηγούν προκρίνουν την αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (49%). Μεταξύ των οδηγών ακολουθούν οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (44%), η αυστηροποίηση των ποινών για τις τροχαίες παραβάσεις (41%), η βελτίωση του οδικού δικτύου και της σήμανσης (31%), η μείωση των ορίων ταχύτητας (14%) και η καθιέρωση κινήτρων για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (9%).
Τρόποι μείωσης τροχαίων
Κάμερες για την καταγραφή τροχαίων
Μεταξύ όσων δεν οδηγούν, ακολουθούν η βελτίωση της εκπαίδευσης των οδηγών (44%), οι συχνότεροι έλεγχοι/αστυνόμευση (36%), η βελτίωση του οδικού δικτύου/σήμανσης όπως και η μείωση των ορίων ταχύτητας (23%) και τα κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων (6%).
Καθολική είναι η συμφωνία (73%) για τη μείωση του υφιστάμενου ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών. Το ποσοστό όσων συμφωνούν είναι ακόμα υψηλότερο σε όσους δεν οδηγούν (85%), αλλά παραμένει εξαιρετικά πλειοψηφικό και μεταξύ των οδηγών (69%).
Οι οδηγοί με επικίνδυνοι συμπεριφορά
Καθολική συμφωνία (87%) καταγράφεται μεταξύ των οδηγών για την τοποθέτηση καμερών στους κεντρικούς οδικούς άξονες για την καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων και την επιβολή ποινών.
Σχετικά με τα στοιχεία όσων οδηγούν, περίπου 3 στους 4 κατοίκους των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας (73%) δηλώνουν ότι οδηγούν αυτοκίνητο και περίπου 1 στους 20 οδηγεί δίκυκλο. Στον αντίποδα, περίπου 1 στους 5 (21%) δεν οδηγεί κάποιο όχημα.