Η στροφή σε μία μορφή οικογένειας που αντί για απόγονο
του ζευγαριού έχουν κατοικίδιο
Η αγάπη των millenials φαίνεται πως δίνεται περισσότερο σε κατοικίδια ζώα παρά σε συγγενείς. Μάλιστα μία έρευνα έδειξε πως η συγκεκριμένη γενιά προτιμάει να αποκτήσει σκυλί, παρά παιδί.
Στην γενιά των millenials ανήκουν όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 έως 1995. Τα χρόνια που έζησαν ως έφηβοι και early ενήλικες που τα «πιστεύω» τους επηρεάζονται περισσότερο ήταν όταν πάλευε ο κόσμος για τη ζωοφιλία και τα νομοσχέδια περί προστασίας των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
Η κατάσταση έχει κάπως βελτιωθεί σε σχέση με παλιότερα και αυτό φαίνεται μέσα από τα νούμερα της ετήσιας έκθεσης της European Pet Food Federation (FEDIAF). Σύμφωνα με τα νούμερά της, 88 εκατ. νοικοκυριά (περίπου 202,4 εκατ. άνθρωποι) έχουν κάποιο κατοικίδιο και καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας δαπανήθηκαν 21,2 δισ. για υπηρεσίες και προϊόντα κατοικιδίων (1,5 δισ. περισσότερα από το προηγούμενο έτος).
Η γενική γραμματέας της FEDIAF, Raquel Izquierdo de Santiago, σχολίασε:
«Πέρα από την πολύτιμη φιλία τους, η έρευνα έχει δείξει ότι τα κατοικίδια ζώα έχουν μετριάσει ορισμένες από τις αρνητικές επιπτώσεις των lockdown και των κοινωνικών περιορισμών στην ψυχολογία μας. Μάλιστα, το 74% των φροντιστών κατοικίδιων πιστεύουν ότι το κατοικίδιο έχει βοηθήσει την ψυχική τους υγεία και το 86,5% ότι τα ζώα τούς είχαν παράσχει συναισθηματική υποστήριξη»
Οι millennials και τα κατοικίδια-παιδιά
Η γενιά αυτή φαίνεται να έχει πραγματικά «δεθεί» με τα κατοικίδιά της περισσότερο από τις υπόλοιπες. Σύμφωνα με δημοσκόπηση των Ιδιοκτητών Κατοικίδιων της Αμερικανικής Ένωσης Προϊόντων για Κατοικίδια, οι millennials (όσων δηλαδή έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 1996) αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο των φροντιστών κατοικίδιων ζώων στις ΗΠΑ και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τα ζώα τους από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση:
- Το 81% των millennials παραδέχτηκε ότι αγαπούσε τα κατοικίδια του περισσότερο από τουλάχιστον ένα μέλος της οικογένειάς τους.
- Το 58% δήλωσε ότι θα προτιμούσε να έχει κατοικίδια αντί για παιδιά.
- Εάν δεν μπορούσαν να πληρώσουν μια σημαντική θεραπεία για το κατοικίδιό τους, οι millennials ήταν πρόθυμοι να βρουν δεύτερη δουλειά μερικής απασχόλησης (49%) ή να πουλήσουν υπάρχοντά τους (π.χ. τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές, κοσμήματα).
- Το 89% των ιδιοκτητών σκύλων και το 85% των ιδιοκτητών γατών συμφώνησαν ότι για την επιλογή σπιτιού λαμβάνουν υπόψη και το κατοικίδιό τους.
Η οικογένεια στους millenials
Η δημοσίευση του Pew Research Center, αναφέρει πως η Generation Y προσεγγίζει την οικογενειακή ζωή με διαφορετικούς όρους από ότι οι προηγούμενες γενιές. Πιο συγκεκριμένα, 3 στους 10 ζουν με σύντροφο και παιδί σε σύγκριση με το 40% της γενιάς Χ (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980) στην αντίστοιχη ηλικία. Το 2019, μόλις το 44% των millennials ήταν παντρεμένοι σε σύγκριση με το 53% των Gen Xers και το 61% των Boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964) στις αντίστοιχες ηλικίες. Όσον αφορά τα παιδιά, ως το 2018, το 55% των γυναικών της γενιάς Υ (22 έως 44 ετών) είχε αποκτήσει ένα παιδί, ποσοστό μικρότερο από αυτό προηγούμενων γενεών.