Η ιστορία της πιο viral σοκολάτας
Η αποκαλούμενη «σοκολάτα του Ντουμπάι» έχει εξελιχθεί σε διεθνές φαινόμενο, μαγνητίζοντας τους λάτρεις των γλυκών σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο επιδόρπιο που συνδυάζει σοκολάτα γάλακτος με φιστίκι Αιγίνης, ταχίνι και τραγανό κανταΐφι – μια σύνθεση που αντλεί έμπνευση από το παραδοσιακό γλυκό της Μέσης Ανατολής, το κιουνεφέ – και έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η αρχική συνταγή, που φέρει τον ευρηματικό τίτλο «Can’t Get Knafeh of It», δημιουργήθηκε από τη FIX Chocolatier και κυκλοφορεί αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το 2022. Λόγω της αυξημένης ζήτησης στα social media, η διάθεσή της περιορίζεται σε μόλις δύο ώρες ημερησίως, με τα αποθέματα να εξαντλούνται μέσα σε λίγα λεπτά.
Η τεράστια προβολή της όμως άνοιξε τον δρόμο και για πλήθος απομιμήσεων, οι οποίες πωλούνται πλέον σε μεγάλα σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ και περίπτερα υπό την ονομασία «σοκολάτα του Ντουμπάι».
Ο Γιέζεν Αλάνι, συνιδρυτής της FIX μαζί με τη σύζυγό του Σάρα Χαμούντα, δήλωσε στο BBC ότι η παγκόσμια αναγνώριση της σοκολάτας τους είναι «κολακευτική και συγκινητική». Η ιδέα ξεκίνησε το 2021, όταν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, η Σάρα ένιωσε έντονη επιθυμία για συγκεκριμένες γεύσεις, γεγονός που αποτέλεσε το έναυσμα για τη δημιουργία του προϊόντος.
Το ζευγάρι ανέπτυξε τη σοκολάτα τον επόμενο χρόνο, εργαζόμενο παράλληλα με τις καθημερινές του ασχολίες.
«Η Σάρα κι εγώ μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο και μετακομίσαμε στο Ντουμπάι πριν από 10 χρόνια, οπότε έχουμε και δυτικές και αραβικές ρίζες», δήλωσε ο Αλάνι στο BBC. «Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό που να ενώνει τις δύο αυτές κουλτούρες».
Η επιτυχία του προϊόντος στηρίζεται κυρίως στην περιορισμένη του διαθεσιμότητα. Πωλείται αποκλειστικά μέσω delivery εφαρμογής, σε τιμή που φτάνει τις 15 λίρες ανά τεμάχιο, και μόνο σε συγκεκριμένες ώρες.
Ο Αλάνι δεν έκρυψε την ενόχλησή του για την εμφάνιση απομιμήσεων: «Είναι πολύ εκνευριστικό όταν ο κόσμος δοκιμάζει κατώτερης ποιότητας προϊόντα, γιατί έτσι πλήττεται το brand μας».
Η αναγνωρισιμότητα της σοκολάτας εκτοξεύθηκε όταν το 2023, η TikTok influencer Μαρία Βεχέρα δημοσίευσε ένα βίντεο που συγκέντρωσε σχεδόν 7 εκατομμύρια likes. Η εμφάνιση της σοκολάτας – με τις έντονες πορτοκαλί και πράσινες πινελιές και τον απολαυστικό ήχο στο σπάσιμο – συνέβαλε στην επιτυχία της στα social media.
Αν και η σύζευξη σοκολάτας και φιστικιού είναι οικεία, η ενσωμάτωση του κανταϊφιού προσδίδει μια ξεχωριστή, τραγανή υφή που καθιστά τη μπάρα πραγματικά ασυνήθιστη.
Λόγω της δυσκολίας εύρεσης της αυθεντικής εκδοχής, πολλές γνωστές εταιρείες, όπως η Lindt, έχουν παρουσιάσει παρόμοια προϊόντα στη βρετανική αγορά. Μάλιστα, η αλυσίδα Waitrose έχει επιβάλει περιορισμό δύο τεμαχίων ανά πελάτη, εξαιτίας της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης.
Η αυθεντική μπάρα της FIX χαρακτηρίζεται ως «επιδόρπιο» και απαιτεί ψύξη, έχοντας μικρή διάρκεια ζωής, σε αντίθεση με τις εμπορικές εκδοχές που διατηρούνται περισσότερο.
Αρχικά, η FIX απασχολούσε μόλις ένα άτομο και διεκπεραίωνε λίγες παραγγελίες καθημερινά. Σήμερα, χάρη στη μεγάλη επιτυχία της μέσω TikTok, η εταιρεία απασχολεί πλέον 50 υπαλλήλους και εκτελεί πάνω από 500 παραγγελίες ημερησίως.
Η υψηλή τιμή της, σύμφωνα με τον Αλάνι, δικαιολογείται πλήρως από τη χειροποίητη διαδικασία παραγωγής, την ποιότητα των υλικών και την προσεκτική επιλογή κάθε λεπτομέρειας.
Η Χαμούντα δήλωσε πέρυσι στο Arabian Business: «Η μητέρα μου έφτιαχνε κιουνεφέ, και ήθελα να αποτυπώσω τη γεύση αυτή με τον δικό μου τρόπο».
Παρά την εντυπωσιακή επιτυχία τους, το ζευγάρι παραδέχεται πως η διαδρομή τους δεν ήταν εύκολη. «Υπήρξαν στιγμές που θέλαμε να τα παρατήσουμε, αλλά είπαμε στον εαυτό μας ‘θα συνεχίσουμε όσο μπορούμε να πληρώνουμε το ενοίκιο’ και τώρα δεν το μετανιώνουμε καθόλου», λέει χαρακτηριστικά ο Αλάνι.