Ο εμπορικός πόλεμος άρχισε να φέρνει δυσκολίες
Όσο άνθιση είδαν τα είδη πολυτελείας μέσα στην καραντίνα, τόσο εύκολα, όπως φαίνεται, θα δουν την πτώση να έρχεται με τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ να τους «ξυπνάει» από τα γλυκά τους όνειρα στον τομέα ένδυσης και υπόδησης.
Τι προβλέπουν οι αναλύσεις
Η Bernstein που παρέχει χρηματοοικονομικές συμβουλές σε επενδυτές, προέβλεψε ότι ο τομέας της πολυτέλειας θα υποστεί μείωση των εσόδων κατά 2% το 2025, αντιστρέφοντας την προηγούμενη πρόβλεψή της για ανάπτυξη 5%.
Ο αναλυτής της, Luca Solca, σχολιάζοντας τις αρνητικές προβλέψεις δήλωσε ότι «η επιστροφή σε ρυθμούς πριν την ορκωμοσία Τραμπ είναι ένα όνειρο. Πλέον, έχουμε ζημιές στις χρηματοπιστωτικές αγορές και στην οικονομία ως συνέπεια των αλλοπρόσαλλων ανακοινώσεων». «Κυριαρχεί η αβεβαιότητα, η οποία συνήθως αποτελεί εξαιρετικό υπόβαθρο για μια ύφεση», πρόσθεσε.
Οι Financial Times περιγράφοντας την κατάσταση, παρέθεσαν την περίπτωση του Bernard Arnault, αφεντικού της LVMH. Ο κροίσος έδωσε το «παρών στην ορκωμοσία του Αμερικανού προέδρου και λίγο πριν τις κυρώσεις επισκέφθηκε την Ουάσιγκτον σε μια ιδιωτική συνάντηση με τον Τραμπ, που χαρακτηρίζει «φίλο του εδώ και χρόνια».
«Πλέον, στις ΗΠΑ πνέει ένας άνεμος αισιοδοξίας», είχε πει, με την πραγματικότητα να τον διαψεύδει.
Ενδεικτικά, η Barclays αναμένει ότι οι πωλήσεις στο βασικό τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH θα μειωθούν κατά 1% το πρώτο τρίμηνο. Οι πωλήσεις του ομίλου αναμένεται να παραμείνουν αμετάβλητες σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι και στο μέλλον αναμένεται να υποχωρήσουν.
Ο Erwan Rambourg, διευθύνων σύμβουλος της HSBC, ανέφερε ότι τα είδη πολυτελείας θα δεχτούν ισχυρό χτύπημα από τους δασμούς, καθώς θα περιοριστεί η αγοραστική δύναμη των μικροαστών, που αποτελούσαν και τους βασικούς αγοραστές.
«Όταν η μεσαία τάξη δεν έχει λεφτά, δεν θα πουλάνε και οι μάρκες. Μπορεί φαινομενικά να απευθύνονται σε πλούσιους, αλλά οι μικροαστοί αγοράζουν συνέχεια και τις συντηρούν», είπε σχετικά.
Επίσης, ένας από τους μεγάλους χαμένους αναμένεται να είναι η Gucci, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για μείωση 25% στις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2025. Με αυτή την άποψη συμφωνεί και η Barclays, η οποία σημειώνει πως μόλις ξεκίνησαν τα προβλήματα για τα προϊόντα πολυτελείας που αναμένεται να δεχτούν ένα βαρύ πλήγμα.